Writing quality, czyli o kluczowej umiejętności w biznesie, którą każdy zaniedbuje

10.07.2015

Kimkolwiek jesteś bardzo dużo piszesz: maile, smsy, raporty, wpisy na Facebooku, oferty. A jak pracujesz nad swoim warsztatem pisarskim, aby komunikować się lepiej i osiągać biznesowe cele?

Writing quality, czyli jakość twojego pisania, jest wartością w biznesie. Co więcej, staje się wartością kluczową, bo pisanie jest najczęstszą formą komunikacji. Nie są wyjątkiem tacy, u których 80% to komunikacja przez pisanie.

 

To co napisałeś decyduje o twoim biznesie

To umiejętne użycie określonych słów sprawia, że osiągasz swoje cele lub nie. Jeżeli chcesz zobaczyć i posłuchać przejdź do filmu na YouTube. Sposób w jaki budujesz zdania decyduje o tym, czy ktoś zrozumie o co tobie chodzi czy nie. Twoje słowa, wpisy, sposób w jaki kończysz maile decyduje o tym jak jesteś postrzegany i czy ktoś chce z tobą dalej się kontaktować, a co ważniejsze: czy zechce z tobą robić interesy.

 

Jeżeli nie wiesz do kogo piszesz to masz małe szanse, że do niego dotrzesz

Możemy popracować nad wiadomością. Możemy ją wysłać o każdego porze dnia i nocy. Tylko czy wiemy do kogo piszemy? Czy znamy potrzeby naszego odbiorcy? Czy wiemy czy lubi krótkie komunikaty lub czy lubi, aby wszystko było wyjaśnione? Nie masz czasu?! Podchodzenie z empatią do pisania daje rezultaty, ale jest tylko dla najlepszych. Wymaga czasu, wymaga ćwiczeń, wymaga skupienia na odbiorcy. Masz wybór, ale nie dziw się, że to jak piszesz negatywnie wpływa na twoje relacje w życiu i w biznesie.

Homo scribens, dlaczego nie szkolisz się w pisaniu?

Skoro każdego dnia piszesz i każdego dnia to, co napisałeś ma wpływ na porażkę lub wygraną dlaczego tak niewielu z nas nie doskonali swojego warsztatu pisarskiego? Szkolisz się w zakresie prezentacji publicznych, technik sprzedaży i w tym jak być liderem. A jak piszesz? Dzisiaj człowiek w biznesie to homo scribens, więc co zrobisz z tym, aby pisać skutecznie?

Jeżeli chcesz poznać Sekrety pisania, kliknij!

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , ,