Wizerunek eksperta a memy – jak to się robi?

06.12.2015

Wszyscy je znamy. Zabawne. Zaskakujące. Memy przekazują informacje i emocje. Jak je mogą wykorzystać eksperci i wszyscy ci, którzy budują wizerunek?

Memy, czyli buki i pokemony

Każdy użytkownik internetu natknął się na nie. Mem to informacja, która z zasady powinna się rozprzestrzeniać. Bardzo często jest pod postacią obrazka. Powielane obrazki z ciekawymi, zabawnymi, prowokującymi treściami rozchodzą się jak infekcja. Przypominają pokemony – charakterystyczne i ożywiające nasze myśli. Zapadają w pamięć. Poniżej jeden z moich ulubionych memów Buki:

mem i buka

 

 

 

 

Memy a wizerunek

Memy może wykorzystać ekspert w budowaniu swojego wizerunku. W ten sposób upowszechnia swoje słowa – słowa warte przeczytania, warte zapamiętania. Warte tego, aby dzielić się nimi z innymi. Sam decydujesz, czy i co masz ważnego do powiedzenia.

Jednak przestrzegaj podstawowych zasad:

  1. Jeżeli umieszczasz jakiekolwiek treści na zdjęciu, zadbaj o ich czytelność.
  2. Pamiętaj o estetycznym wyglądzie – twój mem to twoja wizytówka.
  3. Zadbaj o spójność graficzną. Warto zachować ten sam layout (patrz: I rzymska zasada PR)
  4. Wybierz swoje zdjęcie mądrze.

Jeżeli umieszczasz słowa, które nie należą do Ciebie – koniecznie dopisz ich autora.

Zasada memu związanego z ekspertem, osobą publiczną, marką osobistą jest prosta:

twoje zdjęcie, twoje słowa, twoja wiadomość i twoja odpowiedzialność.

 

Mem – do czego służy

Memy mogę być wykorzystywane w konkretnych kampaniach promocyjnych, np. wykorzystano je promocji książki Anny Urbańskiej:

mem a promocja

 

 

 

 

 

 

Motywujące i inspirujące treści to sposób na dzielenie się swoją wizją biznesu, życia, świata. Można to robić jak Darren Hardy:

mem a motywacja

 

 

 

 

 

 

 

 

Memy mogą pełnić funkcję edukacyjną. Dzięki nim możesz przekazać to, w co wierzysz. Poniżej jeden z memów nawiązujących do rzymskich zasad PR, które ‚odkryłam’ i upowszechniam:

 

mem i edukacja

 

 

 

 

 

 

Mem nie musi koniecznie nawiązywać do tego, czym zawodowo się zajmujemy. Jeżeli mamy coś, co nas pochłania ‚po godzinach’ to również może być ciekawą informacją dla naszych odbiorców. Zyskujemy rys kogoś wyjątkowego.

Są świetni specjaliści PR. Niektórzy z nich z pewnością piszą wiersze. Niewielu z nich je opublikowało. Jednak jestem jedynym specjalistą PR, który opublikował tomik wierszy „Sub rosa”. Odkryj to w czym jesteś jedyny i sprawdź, czy możesz się tym podzielić za pomocą memów.

mem poem 1

 

 

 

 

 

 

 

Zaplanuj swoje memy i buduj wizerunek

Jeżeli jesteś ekspertem i pracujesz nad swoją pozycją na rynku, przejrzyj swoje publikacje i znajdź słowa, które są twoje – z którymi się identyfikujesz i które niosą wartość ludziom.

Mem – jak się do tego zabrać?

  1. Wypisz swoje wypowiedzi.
  2. Przeczytaj je i zdecyduj, czy chcesz się nimi podzielić.
  3. Wybierz swoje zdjęcie i umieść w jego ramach swoją wypowiedź (możesz skorzystać z programów fotograficznych, np. PhotoScape).

*Pamiętaj o podaniu informacji, że jesteś autorem tych słów i miejsca publikacji. Jeżeli używasz słów kogoś, kto Cię inspiruje podaj np. swoją stronę albo dodaj napis: Jan Iksiński – to mnie inspiruje.

  1. Upublicznij mem w mediach społecznościowych.
  2. Poznaj opinie innych. Zachęć do komentowania lub/i napisz mail do wybranych osób z prośbą o opinię.
Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , ,