Udane spotkanie biznesowe czy nie?

06.11.2014

Nie kupi. Nie podejmie współpracy. Nie udało się. Czy zdarzyło ci się tak pomyśleć o spotkaniu biznesowym?

Każde spotkanie może być udane, jeżeli potrafimy dostrzec ( a później wykorzystać!) możliwości, które oferuje ogromna większość z nich. Jakich możliwości?

1. Poznanie nowego człowieka, wymiana wizytówek i kontaktu jest inwestycją. Właściwie jest to inwestycja bez ryzyka. Może zaprocentować w przyszłości. Oczywiście zależy to od kilku czynników, np. od tego jak zarządzasz kontaktami po pierwszych spotkaniach. Czy wysyłasz e-mail podsumowujący z podziękowaniami lub dodatkową informacją?
2. Każde spotkanie to krok do tego by być lepszym. Każde spotkanie weryfikuje nasze umiejętności:
-autoprezentacji – w jak krótkim czasie potrafisz jak najprecyzyjniej określić kim jesteś?
– budowania relacji – jak prowadzisz rozmowę i jak słuchasz?
-kreowania pozytywnej atmosfery – jaka jest atmosfera rozmowy?

3. Zbieranie informacji – jeżeli okazuje się, że z tym partnerem osiągnięcie celu nie jest możliwym, to dowiedzmy się dlaczego. Odpowiedź ‚nie’ często otwiera najciekawsze rozmowy i pozwala zebrać cenne informacje.

4. Wychodź poza strefę komfortu określoną agendą. Poszukujmy tematów do rozmowy spoza agendy. To one sprawiają, że spotkanie jest przyjemne, że nawiązujemy relacje i dobrze się czujemy. Nawet jeżeli spotkanie nie osiąga celu biznesowego, to zawsze może zakończyć się sukcesem dzięki wykorzystaniu tego, co może się zdarzyć poza agendą.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, ,