Udane spotkanie biznesowe czy nie?

06.11.2014

Nie kupi. Nie podejmie współpracy. Nie udało się. Czy zdarzyło ci się tak pomyśleć o spotkaniu biznesowym?

Każde spotkanie może być udane, jeżeli potrafimy dostrzec ( a później wykorzystać!) możliwości, które oferuje ogromna większość z nich. Jakich możliwości?

1. Poznanie nowego człowieka, wymiana wizytówek i kontaktu jest inwestycją. Właściwie jest to inwestycja bez ryzyka. Może zaprocentować w przyszłości. Oczywiście zależy to od kilku czynników, np. od tego jak zarządzasz kontaktami po pierwszych spotkaniach. Czy wysyłasz e-mail podsumowujący z podziękowaniami lub dodatkową informacją?
2. Każde spotkanie to krok do tego by być lepszym. Każde spotkanie weryfikuje nasze umiejętności:
-autoprezentacji – w jak krótkim czasie potrafisz jak najprecyzyjniej określić kim jesteś?
– budowania relacji – jak prowadzisz rozmowę i jak słuchasz?
-kreowania pozytywnej atmosfery – jaka jest atmosfera rozmowy?

3. Zbieranie informacji – jeżeli okazuje się, że z tym partnerem osiągnięcie celu nie jest możliwym, to dowiedzmy się dlaczego. Odpowiedź ‚nie’ często otwiera najciekawsze rozmowy i pozwala zebrać cenne informacje.

4. Wychodź poza strefę komfortu określoną agendą. Poszukujmy tematów do rozmowy spoza agendy. To one sprawiają, że spotkanie jest przyjemne, że nawiązujemy relacje i dobrze się czujemy. Nawet jeżeli spotkanie nie osiąga celu biznesowego, to zawsze może zakończyć się sukcesem dzięki wykorzystaniu tego, co może się zdarzyć poza agendą.

Tagi:, ,