Twitter – zanim zaczniesz tweet-komunikację

20.01.2015

W 2011 zainteresowałam się Twitterem tak bardzo, że założyłam profil @brdigeheadpr. Wtedy trudno było mi uwierzyć, że jego popularność w Polsce tak wzrośnie. Dzisiaj w biznesie coraz częściej spotykam się z pytaniem, co z tym Twitterem?

Dlaczego Twitter?

To narzędzie przydatne podczas nie jednej strategii. Służy nie tylko politykom i dziennikarzom. Mikroprzedsiębiorcy i duże firmy mogą go wykorzystywać z powodzeniem. Jeżeli jesteś ekspertem może służyć do budowania marki. Do tego to cenne źródło informacji i interakcji. Proste. Szybkie. Eryk Mistewicz nazywa użytkowników Twittera ‚elitą tego pokolenia‚. Chcesz do niej należeć?

 

Co przygotować?

Zanim wejdziesz na stronę twitter.com i klikniesz zarejestruj się, przygotuj:

  1. Uśmiechnięte zdjęcie profilowe. To ono buduje pozytywne pierwsze wrażenie!
  2. Wykorzystaj ponad 100 znaków, aby poinformować o swojej pasji, o tym czym się zajmujesz. Stwórz atrakcyjną notatkę o sobie!
  3. Najlepiej występuj pod prawdziwym nazwiskiem. To wzbudza wiarygodność!

 

Co dalej?

Na początek poznaj Twitter i:

1.Bądź dawcą ciekawych treści zamkniętych w 140 znakach. Pamiętaj, że możesz go uatrakcyjnić zdjęciem i/ albo dodać link.

2.Zauważaj i doceniaj inne atrakcyjne treści. Odznaczaj je jako ulubione (gwiazdka) i dziel się nimi (podaj dalej).

3. Zdobądź się na kontakt z drugim człowiekiem i odpowiedź/ skomentuj tweeta.

4. Stosuj hashtagi, czyli opisuj swoje tweety słowami kluczowymi. Niech będą spójne z tym kim jesteś i czym się zajmujesz, np. mój główny hashtag to #PR.Zdobądź się na kontakt z drugim człowiekiem i odpowiedź/ skomentuj tweeta.

A jak już będziesz na Twitterze, daj znać – @JNiebieszczansk, @bridgeheadpr.

Fot. fotolia.

 

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, ,