Sposoby na prezentacje i elevator pitch

12.01.2015

Jak najlepiej wykorzystać pierwsze minuty prezentacji? Elevator pitch!

Opowiedzieć o sobie i wywołać efekt wow? Tak chcemy! Będą zaintrygowani i przyjemnie zaskoczeni. Będą się dopytywać. Zamiast opowiadać, co ukończyliśmy, wymieniać osiągnięcia, wyciągnijmy asa z rękawa, czyli elevator pitch.

Elevator pitch jest jak niepowtarzalny gen – tylko Twój. Czasami trzeba wybrać się do laboratorium intrakomunikacji, aby go odnaleźć. To tylko kwestia czasu i pracy. Każdy go ma! Ty masz swój niepowtarzalny gen elevator pitch!

Po co jest elevator pitch:

– żeby zaciekawić ( i zyskać uwagę),

– żeby umożliwić zadanie pytania ( i dowiedzieć się, co innych interesuje),

– żeby pokazać, co możesz zrobić dla innych ( jaki problem rozwiążesz i jak zmienisz życie innych na lepsze).

 

Jak rozpocząć poszukiwania swojego genu – elevator pitch?

– opowiedz bajkę 3 letniej dziewczynce o tym, czym się zajmujesz; i niech to będzie najkrótsza bajka na świecie!,

– użyj metafory opisując swój zawód,

– poszukaj cytatu, z którym się identyfikujesz i zmodyfikuj go uwzględniając to, co robisz zawodowo.

 

Spotkam wiele osób, które poszukują atrakcyjnej definicji zawodowej siebie (czyli elevator pitch). Kiedy ją znajdują i stosują wiele zmienia się na lepsze – poczucie własnej wartości i komunikacja. Poniżej przykłady elevator pitch, które powstały na jednym ze szkoleń w ramach projektu Charmsy Biznesu:

Mistrzyni szlifowania diamentów

Ten, który potrafi przenieść każdego na chmurę

Wyszukiwarka dobrych książek

Jeżeli chcesz sprawdzić, czym te osoby się zajmują, kliknij na ich opis.

Fot.dream designs at FreeDigitalPhotos.net

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , ,