Small talk – podstawowe narzędzie PR i jego 5 mocnych stron

22.07.2015

Czym się zajmuje PR? Umiejętnym prowadzeniem rozmowy. Od czego zaczynają się poznanie drugiego człowieka? Od rozmowy. Czego wymaga budowanie relacji? Prowadzenia rozmów. Czym jest small talk?

Small talk nie jest small

To podstawowe narzędzie komunikacji w biznesie. Czasami ta rozmowa trwa bardzo krótko, ale bardzo często od niej zależy wynik kolejnych biznesowych rozmów. Doceń small talk. Kształć się w prowadzeniu niezobowiązujących rozmów, które przynoszą wymierne korzyści. Z małej i krótkiej rozmowy wynikają duże i wymierne korzyści. Poznaj 5 podstawowych drogowskazów, które pozwolą Ci poznać siłę small talk.

 

#1 Oswoić siebie

Small talk to czas, kiedy oswajamy się z drugim człowiekiem. Jednak jeszcze większą korzyścią jest to, że możemy oswoić się z samym sobą w obecności drugiego człowieka.Dzięki temu oswojeniu czujemy się bardziej komfortowo.

Im większy poziom komfortu w nas, tym większe szanse na komfort naszego interlokutora. Dzięki temu moment kiedy nawiązujemy kontakt jest początkiem łączności.

 

#2 Zobaczyć drugiego człowieka

Najczęściej widzimy drugiego człowieka, ale nie zastanawiamy się nad tym, co zobaczyliśmy. Rozmówca wysyła nam wiele sygnałów niewerbalnych (body language). Z wielu komunikatów jesteśmy w stanie odczytać niewiele, ale wśród nich są te podstawowe. Przykład? Możemy zaobserwować jaki dystans jest komfortowy dla drugiej osoby, a to pozwoli nam respektować komfortową odległość podczas rozmowy.

 

#3Wcisnąć przycisk: dobra atmosfera

Small talk pozwala stworzyć dobrą atmosferę. Jako kreatorzy pozytywnej atmosfery jesteśmy odbierani jak sympatyczni ludzie. Nie bez powodu mówi się, że mili ludzie wygrywają w biznesie. Klucz do dobrej atmosfery? Small talk jako rozmowa o rzeczach przyjemnych.

 

#4 Znać swój poziom i osiągać cel

Small talk ma swój cel w wielu wymiarach:

  • poziom podstawowy: intrakomunikacja,
  • poziom średnozaawansowany: poznanie drugiej osoby,
  • poziom zaawansowany: nawiązanie porozumienia.

Small talk sprawia, że z nieznajomych sobie osób stajemy się znajomymi w kilka minut. Z osobą znajomą łatwiej się rozmawia. Jeszcze łatwiej wypracowuje się rozwiązania win-win.

 

#5 Wiedzieć, co nas łączy

Small talk to wyzwanie. Jakie? Sztuką prowadzenia small talk jest znalezienie rzeczy, spraw, tematów które nas łączą (np. podróże, książka, miłość do psów). Ta przyjemna rozmowa połączy nas na zawsze. Dzięki small talk nawet trudne rozmowy są łatwiejsze.

Fot. Business Spotlight.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , ,