Pstryk! Jest pomysł na życie i biznes. Historia prawdziwa.

25.05.2015

Stracił pracę. Przeniósł się do Nowego Yorku. Zrobił zdjęcie i dzisiaj jest uznawany za jednego z 15 najbardziej wpływowych ludzi, którzy zbudowali swoją karierę dzięki mediom społecznościowym.

Historia Humans of New York (HONY), czyli Brandona Stantona jest o tym jak w praktyce:

  • zamienić pasję w sposób na życie,
  • jak wyznaczyć sobie cel i do niego dążyć,
  • być zdeterminowanym i konsekwentnym.

 

Najlepiej zacząć od zera

Wszystko zaczęło sie latem 2010 kiedy przybył do Nowego Yorku. Bez pracy. Z pasją: fotografowanie i z postanowieniem wykonania 10 000 zdjęć mieszkańców Nowego Yorku.

 

To co lubię przychodzi z łatwością

Okazało się, że zdjęcia inicjują ciekawe rozmowy. Zatem do zdjęć zaczął dodawać opisy, cytaty. Portrety zyskały nową jakość. Jesteśmy ciekawi tych zdjęć, tj. ludzi i ich historii. Profil HONY na Facebooku śledzi ponad 13 milionów ludzi. To również dowód na to, że w kampanii PR warto opowiadać o pasji.

 

Praca i biznes jak hobby

 Z robótek ręcznych – produkty handmade, z fascynacji naturą – niesamowite siedliska agroturystyczne, a z hobbistycznego pstrykania zdjęć – zysk. Wiele osób udowadnia, że to co lubią robić staje się ich źródłem dochodu. Prowadzą swoje naturalne kampanie PR zbudowane na autentyczności. Zdobyć pracę, która jest hobby (get a hobby job)? Tak, to się zdarza coraz częściej.

 

Jak zarobić na hobby

Brandon Stanton nadal kontynuuje swój projekt, ale dzisiaj może powiedzieć, że hobby zamienił w pracę.

Jest freelancerem. Wydał książkę. Zarabia na artykułach, przemówieniach. Podpisał umowy na kolejne książki. Wierny swojej misji udostępnia stronę i projekt HONY mieszkańcom Nowego Yorku.

 

 

Strona HONY:http://www.humansofnewyork.com/

Profil na FB:https://www.facebook.com/humansofnewyork

Fot. Brandon Stanton.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , ,