Pięć kroków i strategia na Facebooku opanowana

04.09.2015

Czy ktoś w ogóle strategicznie myśli o wpisach na Facebooku? Czy ktoś je planuje? Czy zadaje sobie pytanie: po co?

Podpatruję niewielkie firmy i ich fanpage. Niektóre są bardzo monotematyczne. Skąpe jak tablice ogłoszeń. Inne strzelają na oślep informacjami. Jednak wyjdźmy z optymistycznego założenia, że firma wie po co jest na FB, że wie jacy odbiorcy ( i treści) są dla niej priorytetowe.

 

5 kroków i ogarniasz strategię wpisów na Facebooku!

Jeżeli masz fanpage na Facenooku zachęcam do sprawdzenia opublikowanych treści w 5 poniższych krokach. Pozwoli to wstępnie określić, na ile wpisy są spójne z działalnością firmy i jej celem.

Strategia to planowanie. Zaplanuj wpisy na minimum najbliższe 2 tygodnie korzystając z poniższych podpowiedzi.

 

  1. Wypisz słowa kluczowe.

Słowa, które definiują treści, którymi chcesz sie dzielić. W moi przypadku jest to komunikacja, pisanie, marka osobista, PR, dental PR, a twoje jakie są?

Przyporządkowujesz określonym słowo kluczowym treści, którymi będziesz się dzielić, np.

#pisanie:

nowy wpis na blogu z tym związany

nadchodzące spotkanie Kreatywnego pisania

ciekawa książka/ artykuł związany z kreatywnym pisaniem

  1. Określ, które z treści powyżej są priorytetowe z punktu widzenia biznesu.

Dopilnuj, aby informacje na ten temat pojawiały się w różnym kontekście i jak najczęściej. Tu możesz wykorzystać: cytaty, inne artykuły, wypowiedzi eksperckie.

Możesz wykorzystać memy (np. obrazki z cytatem). Przykład to cykl związany z rzymskimi zasadami PR:

 

VII frame

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Skorzystaj z opcji planowania wpisów na Facebooku.

Zaplanuj na tydzień lub dwa. Przejrzyj zaplanowane wpisy sprawdzając błędy i oceniając atrakcyjność wpisu oraz spójność ze strategią. Upewnij się, że występują treści kluczowe z punktu widzenia biznesu.

 

  1. Pamiętaj o emocjach.

Planowanie nie zwalnia z dzielenia się spontanicznie wydarzeniami, wypowiedziami, filmami, które nas poruszają. Wykorzystajmy to, że możemy sobie pozwolić na przyjazną i swobodną stylistykę wypowiedzi.

 

  1. Bądź obecny.

Zaplanowane wpisy nie zwalniają z obecności na Facebooku, dlatego najlepiej jest mieć dostęp w telefonie. Obecność na Facebooku znaczy być na bieżąco i reagować tu i teraz.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, ,