O tym jak biznes zabrał z twojego życia lojalność

07.02.2017

Lojalność. Co znaczy? Lojalność wobec marki. Lojalność klientów. Bony lojalnościowe. Czy Jola jest jeszcze lojalna?!

Zmieniliśmy znaczenie lojalności albo już nie mamy pojęcia co ona oznacza. To już inna lojalność. Nazwałabym ją lojalnością konformisty. A może to już żadna lojalność tylko podróbka jakich wiele wokół nas?

Tematowi lojalności  towarzyszy rozczarowanie i niezrozumienie – pytamy:

  • Przedsiębiorca: Chodzi o to, aby byli lojalni. Wymyślisz coś?
  • Pracodawca: Jak im powiedzieć, że zasługuję na lojalność?
  • Współpracownik: Czy jesteś pewna, że jest lojalna?!

 

Lojalność zagubiona wśród drapaczy chmur

Wśród wielu wniosków z rozmów jeden jest ważny i smutny: mamy wypaczone pojęcie lojalności – zagubiliśmy sens i znaczenie tego słowa. Jak to się stało?

Lojalność została wykorzystana przez biznes. To biznes popsuł to słowo, zdegradował je, obdarł  z sensu i dostojeństwa. Lojalność przestała być cnotą, a stała się serwetą, którą każdy sobie twarz wyciera.

Z punktu widzenia biznesu o co chodzi w tej lojalności?

O zysk i budowanie sprzedaży poprzez lojalność. Lojalność ma przynosić korzyści, zapewnić wzrost i bezpieczeństwo. A co jak lojalność w biznesie nie zadziała?

Jak to nie zadziała to wystarczy skończyć z lojalnością. Proste!

Jakie dzisiaj słyszymy najczęściej komunikaty ze słowem lojalność?

Bądź lojalnym klientem.

Polub, polecaj, kupuj, a otrzymasz  kartę lojalnego klienta.

Poznaj  program lojalnościowy.

Do czego zmierzam? To nie jest żadna lojalność!

Dzisiaj niestety to biznes uczy nas czym jest lojalność nadając mu zupełnie nowy sens i nie jest to żadna nauka o lojalności. To jedno wielkie oszustwo.

Najważniejsza różnica pomiędzy lojalnością w biznesie i w życiu jest taka:

bycie lojalnym (klientem) z założenia ma się opłacić, ale prawdziwa lojalność nie opłaci się. W ogóle nie jest obliczona na zysk.

 

Przeczytałam kiedyś ważne słowa o przyjaźni napisanie przez Senekę i zamieniając słowo przyjaźń na lojalność dowiesz się również prawdy o lojalności:

Lojalność nie ma nic wspólnego z korzyścią. Jeżeli ktoś jest lojalny dla korzyści to dla korzyści przestanie być lojalny.

 

Lojalność nie jest zbudowana na prawie wyboru, ale na bezgranicznym oddaniu.

Lojalność to twarde zobowiązanie.

Wymagające.

Może dla ciebie za trudne. Czego wymaga?

Przede wszystkim miłości i wierności wobec drugiego człowieka.

Niekiedy oddania i poświecenia.

Dzisiaj świat we wszystkim daje nam możliwość wyboru, wypowiedzenia, rezygnacji, ale prawdziwa lojalność nie zna takiej opcji. Lojalność oznacza oddanie do końca. Z lojalności mogą zwolnić nas 2 rzeczy: śmierć albo druga osoba.

Mówi nam się, że jesteśmy najważniejsi, że najpierw „ja” i choć wierzę w myśl: im bardziej jestem (ja) szczęśliwa, tym większym szczęściem mogę obdarzać innych, ale w lojalności najważniejsza jest wierność wobec drugiego człowieka, a nie wobec siebie. Za trudne dla ludzi żyjących w XXI wieku?

 

 

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , ,