Marka osobista i błędna strategia – znasz ją?

08.05.2015

Obserwuję osoby, które za wszelką cenę chcą zaistnieć jako specjalista. Podejmują działania skoncentrowane na budowaniu swojej marki osobistej wybierając błędną strategię.

Bardzo często nie wiedzą, że jest błędna, ponieważ na krótką metę przynosi efekty. Pozwala zaistnieć. I jest oparta na dość przejrzystym modelu działania. Na czym?

 

Polega na kopiowaniu innej osoby-specjalisty. Powiela jej sposób pracy, model biznesowy, rozwiązania, zachowania, etc. Kopiuje innego specjalistę bez powoływania się na źródło. Jeżeli kiedykolwiek wykorzystałeś czyjąś pracę, rozwiązanie, powieliłeś wypowiedź bez podania prawdziwego autora, zastanów się, czy warto udawać czyjąś kopią. Kopia jest zawsze kopią. Nawet jeżeli potrafią to zweryfikować tylko nieliczni. Znasz słowa Oscara Wilda?

Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci.

 

Nie bądź jak ten ‚specjalista’ opisany przez Annę Urbańską. Nie popełniaj strategicznych błędów z punktu widzenia PR:

  • nie uzależniaj się od kogoś innego, co jest dość krótkowzrocznym podejściem,
  • nie odgrywaj określonej roli, co w dłużej perspektywie może być bardzo trudne ( natury się nie oszuka),
  • nie lekceważ własnego potencjał (niewybaczalne!)
  • nie kłam, że coś co nie jest twoje, twoim jest.

 

 

Fot. Leszek Paradowski.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , ,