LinkedIn – sukces w relacjach biznesowych w 5 podstawowych krokach

18.04.2014

Jest największą siecią biznesową na świecie. Profesjonalna. Związana z biznesem. Międzynarodowa. Może wystarcza Ci GoldenLine, ale jeżeli masz jeszcze większy apetyt na biznes, to zaistniej na LinkedIn.

Jeżeli masz już profil, albo za chwilę go założysz, to zacznij pracować na swój sukces od podstaw:

1. Daj się poznać, czyli uzupełnij profil.

To Twoja wizytówka. Nie tylko jedno z najważniejszych narzędzi PR w budowaniu marki osobistej, ale i szansa na pozytywne pierwsze wrażenia. Ważne: wpisując swoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę, rezultaty z LinkedIn są na wysokich pozycjach.

2. Nawiązuj kontakty.

To platforma networkingowa, więc odnajdź swoje kontakty, ale i zawieraj nowe – szukaj powiązań i przejmuj inicjatywę. Nie trzeba przemierzać setek kilometrów, aby nawiązać kontakt z managerem z Niemiec czy specjalistą z interesującej nas dziedziny ze Stanów.

3. Bądź interesujący.

Profil biznesowy nie musi być nudny. Dodaj chociaż odrobinę swojej osobowości w informacji albo w zdjęciu profilowym. Zainteresuj sobą.

4. Doceniaj innych.

Rekomenduj innych doceniając ich umiejętności biznesowe. Bądź w tym szczodry. Co dajesz, to do Ciebie wraca.

5. Rozmawiaj.

Wybierz grupy dyskusyjne. Wypowiadaj się na interesujące Cię tematy. Dla wielu to właśnie te grupy są największą siłą LinkedIn. Tam nawiązujesz kontakty, zdobywasz i dzielisz się wiedzą oraz budujesz swoją markę.

Mój profil na LinkedIn prowadzony jest w języku angielskim, ponieważ: a) kiedy go zakładałam LinkedIn nie był w wersji polskojęzycznej, b) traktuję to miejsce jako sieć nawiązywania przede wszystkim międzynarodowych kontaktów. Kiedyś był powiedziała, że Goldenline wystarczy, aby nawiązywać kontakty w Polsce, a LinkedIn jest konieczny, aby zaistnieć poza jej granicami. Dzisiaj może jednak nie wystarczyć Goldenline…

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , , , , , , , ,