Klient jak rodzina

02.12.2012

Przed nami szczyt czasu prezentów. Jakie prezenty kupić dla najważniejszych klientów? Jak dziękować za to, co dobre i zadbać o jeszcze lepsze relacje?

 

Przy wyborze prezentu dla strategicznych klientów warto kierować się drogowskazami, które się sprawdzają przy zakupie upominków dla naszych bliskich. Zatem czym się kierować? Można obrać jeden z 3 kierunków.

Wybór pierwszy ma za cel mile zaskoczyć. Chodzi o to, aby swoim wyborem prezentu sprawić przyjemność. Tu liczy się znajomość pasji i upodobań klienta, i wywołanie efektu ‚wow’, np.dla wielbiciela wina, to może być ozdobny korek ze szkła Murano.

Wybór drugi koncentruje się na tym jak najbardziej spersonalizować prezent. Jednym z ciekawszych tego typu prezentów, które udało mi się ofiarować były szyte na miarę, sportowe buty ze skóry z logotypem firmy.

Celem wyboru trzeciego jest ofiarować przeżycie. Dzisiaj coraz bardziej uświadamiamy sobie, że warto pracować na dobre wspomnienia. Czasami wystarczy wspólny lunch w niesamowitej restauracji a czasami strzałem w dziesiątkę jest lot balonem.

Idealny prezent to taki, który potrafi połączyć te 3 elementy – zaskakuje, jest odpowiednio dobrany i wywołuje radość, która zapisuje się we wspomnieniach drugiej osoby.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone