Jak się ma kreatywne pisanie do biznesu?

11.06.2015

Kreatywne pisanie

Wpis gościnny od: Joanny Wrycza-Bekier.

Odkąd słowo pojawiło się na ekranie, zyskało olbrzymią moc. Jak sprawić, by słowa kusiły, przekonywały, zaciekawiały, sprzedawały?

Współczesne trendy marketingowe, takie jak: copywriting internetowy, content marketing czy storytelling czerpią z dobrodziejstw kreatywnego pisania.

Spośród wielu umiejętności, które można przećwiczyć podczas warsztatów kreatywnego pisania, dla biznesu liczą się zwłaszcza trzy: metody inspiracji, sztuczki stylistyczne oraz sposoby opowiadania.

Po pierwsze, inspiracja. Niedawno uczestniczka konferencji marketingowej spytała mnie, jak błyskawicznie się zainspirować, gdy trzeba napisać tekst w krótkim czasie. Współczesne media wymagają, byśmy pisali szybko i dużo. Metody inspiracji pomogą odblokować kreatywność także wtedy, gdy goni nas czas.

Po drugie, zwięzłość. Rozpędzone oko internauty pędzi po ekranie. Czytelnik chwyta w locie strzępki zdań i w jednej chwili decyduje: warto czytać, czy nie. Choć w Internecie każdy może opublikować prawie wszystko, to jednak walkę o uwagę czytelnika zwyciężają teksty zwięzłe i wyraziste. Na przycisku wezwania do akcji, w reklamie AdWords czy tweecie musimy w kilku słowach przekazać czytelnikowi to, co najważniejsze. Które słowa wybrać, a które odrzucić? Znajomość sztuczek stylistycznych pozwoli wybrać słowa, które sprzedają korzyści, wywołują obrazy, zarażają energią.

Po trzecie, opowieść: Magię historii dostrzegają nie tylko literaci i reżyserzy, ale także blogerzy i copywriterzy. Czar opowieści tkwi w tym, że słysząc ją po raz pierwszy właściwie już ją znamy, ponieważ wszystkie dobre historie mają podobną konstrukcję. Na drodze bohatera muszą pojawić się przeszkody i niezależenie od tego, jak z nich wybrnie, przeżycia go zmienią. Na warsztatach kreatywnego pisania słuchacze poznają konstrukcję wciągającej historii, którą następnie zapełniają bohaterami i ich przygodami.

Przede wszystkim jednak, kreatywne pisanie pobudza wyobraźnię, otwiera na siebie i innych, a te wartości bardzo przydają się w biznesie.

 

Autorka wpisu jest jedną z prowadzących na szkoleniu Sekrety pisania – 24.10.2015 r.

Joanna Wrycza – Bekier: doktor nauk humanistycznych, autorka książek na temat kreatywnego pisania i języka Internetu. http://poradnikpisania.pl

 

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, ,