Jak przeżyć porażkę i zamienić ją w dobre projekty PR

18.05.2015

Dawno temu z zapałem wkraczałam na rynek medyczny z usługami PR. I klapa!

Na początku dostrzegałam ogromne zapotrzebowanie na moje usługi. Zaraz potem doszłam do jeszcze bardziej optymistycznego wniosku, że rynek stomatologiczny wprost czeka na rozwiązania PR. Łaknie ich jak kania dżdżu!

Wokół aż roiło się od potencjalnej pracy dla mnie, ale nie znajdywałam partnerów nawet do rozmowy. Okazało się, że każdy słyszał o PR, ale większość w ogóle nie wie z czym to się je. Rozczarowanie. Wątpliwość. Rezygnacja?

Stwierdziłam, że powoli, w miarę możliwości (bo na szczęście na brak pracy nie narzekam) będę edukować i rozmawiać. Dam sobie 6 lat na to, aby znaleźć partnerów do współpracy na rynku stomatologicznym wierząc w I rzymską zasadę PR.

Poniżaj kilka moich działań z zakresu najpierw edukuj, zanim zaczniesz sprzedawać. Piszę o tym, bo może jesteś w podobnej sytuacji, więc moje działania mogą Cię zainspirować i zmotywować. Do czego? Do planowania. Do wytrwałości.

  1. Projekt Lecz człowieka nie chorobę.

Zdarzył się, ponieważ młodzi ludzie są bardziej otwarci na rozmowę i chętni do poznawania nowych rzeczy. Projekt zaczął się w 2009 i trwa. Teraz doskonalimy blog Lecz człowieka, który podejmuje temat komunikacji pacjent-lekarz i temat PR w praktyce stomatologicznej. Więcej o projekcie.

  1. Artykuły.

Pierwszy artykuł o PR napisałam dla Nowego Gabinetu Stomatologicznego w roku 2011. Od tego czasu  opublikowałam klika artykułów o PR w stomatologii, a Magazyn Stomatologiczny ( nr 1 na rynku drukowanych mediów stomatologicznych) w 2015 roku na swojej internetowej stronie stworzył rubrykę Public Relations.

  1. Case Studies

Udało mi się w praktyce przeprowadzić określone działania z zakresu PR, np. dental photo portfolio, stronę kliniki, działania z zakresu personal branding, blog w stomatologii.

  1. Dental Coffee Morning

To nowa kampania PR, która wystartowała w 2014 roku. To otwarte zaproszenie do rozmowy dla stomatologów. To pokazanie mechanizmu działania i siły oddziaływania PR. To dyskusja na temat konkretnych rozwiązań w konkretnych przypadkach. Więcej o Dental Coffee Morning.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , ,