Jak projekt dba o twój PR

22.11.2015

Masz wiele projektów. Kilka. To fantastyczne pomysły, ale ich nie zrealizujesz. Zwykle kończysz na etapie marzeń, planowania, a czasami rozmów. A przecież ty i twój biznes potrzebujecie projektu!

Projekt nada jeszcze głębszy sens pracy i w naturalny sposób zadba o twój PR. Chcesz mieć dobry PR? Weź się do roboty i…

Bierz projekt!

Tak, wypisz wszystkie pomysły na projekty.

Namaluj serce obok tego projektu, który najbardziej chcesz zrealizować.

Wykrzyknik postaw przy tym, który uważasz, że jest najbardziej spójny z twoim biznesem.

Idealną jest sytuacja, kiedy serce i wykrzyknik są koło siebie.

Masz taki projekt?

 

Poczuj radość wyboru!

Tak, wiem, że czasami serce jest tam, a wykrzyknik tu albo serc jest kilka. Doceń wszystkie swoje pomysły, zapisz je i zachowaj. Czasami za dużo myślimy o tych projektach, których nie zrealizujemy, a powinniśmy:

skupić się na tym, aby wybrać.

Potem celebrować wybór.

Zmobilizować swoją całą energię, aby zrealizować ten projekt, który wybraliśmy.

Wybór to ogromny przywilej, więc korzystajmy z niego z radością.

Czy w życiu więcej myślisz o tych, którzy cię nie wybrali, którzy woleli spędzić czas w innym towarzystwie?

Stop!

Pomyśl jak najcieplej potrafisz o tym, kto jest obok ciebie – ten wybrany. Twój projekt.

 

Sprawdź projekt i bądź bezlitosny!

Serce bije ci szybciej na myśl o tym jak będziesz realizował swój projekt? Masz już dla niego nazwę. Masz plan.

A czy masz wątpliwości?

Oczywiście, że masz. Każdy projekt to ryzyko i warto:

  • oszacować jak wielkie jest ryzyko i zminimalizować je,
  • być pewnym, że naprawdę chcesz zrealizować ten projekt.

Mam sporo pomysłów, które szybko otrzymują swoje nazwy. Otrzymują imiona jak towarzysze, którzy właśnie pojawili się w moim życiu. Nie jestem w stanie ich wszystkich zrealizować. Jak wybieram?

Używam testu 4 podstawowych pytań. Jeżeli mam jakiekolwiek problemy z odpowiedzią choćby na jedno z tych pytań to wiem, że na etapie realizacji ryzyko jest zbyt wysokie. Rezygnuję.

Sprawdź powodzenie swojego projektu – odpowiedz na 4 pytania:

  1. Czy ten projekt jest związany z tym co naprawdę lubisz robić?
  2. Co ma wspólnego z twoją praca zawodową?
  3. Jaką wartość ma projekt dla ciebie? (Czego się nauczysz? Jakie doświadczenie, umiejętności zdobędziesz?)
  1. Co projekt daje innym ludziom?

 

Projekt w praktyce

Myślisz: Super to wygląda w teorii, w rozmowie, ale pokaż jak to działa! Poniżej 3 wybrane projekty, które są w trakcie realizacji. Każdy z nich zdaje egzamin 4 pytań.

 

Nazwa projektu: Lecz człowieka, nie chorobę

Trwa od roku: 2009

Misja: udana komunikacja H2H w stomatologii

Strona: www. lekarze.bridgehead.pl

 

Nazwa projektu: Charmsy Biznesu

Trwa od roku: 2012

Misja: twórcza wymiana myśli i inspiracji pośród zmotywowanych, przedsiębiorczych kobiet na Kujawach

Strona: www.charmsy-biznesu.pl

 

Nazwa projektu: Spotkania z kreatywnym pisaniem

Trwa od roku: 2014

Misja: odkrywanie siebie i doskonalenie przez pisanie oraz realizacja swoich pisarskich marzeń

Strona: www.kreatywnepisanie.info

 

Się robi PR, a nie projektuje

Najwięcej o twoim PR mówią projekty, które realizujesz. Dzięki nim się doskonalisz. Z nimi zmieniasz świat na lepsze, choć tylko jego niewielki wycinek. Dzięki nim poznajesz, czym są relacje. Projekty trwają latami, gromadzą podobnych tobie ludzi, charakteryzuje je działanie z potrzeby serca i z wiary, że możesz – możesz zmieniać na lepsze.

Czy tworząc takie projekty jak Lecz człowieka, Charmsy Biznesu, Kreatywne pisanie myślałam o swoim PR? Oczywiście, że nie. Te projekty były naturalną koleją rzeczy wynikającą z tego co robię zawodowo i w co wierzę. Jednak to właśnie takie projekty tworzą mój PR. Są jak opowieści, które snujemy o innych, na rzecz innych, ale to one opowiadają kim naprawdę jesteśmy i jasno weryfikują to, co piszemy o sobie w notatkach biograficznych.

Fot. www.iqool.ro

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , ,