Jak powstaje książka o PR?

29.04.2015

Z niewiedzy nie przychodzi nic dobrego. A brak wiedzy o PR: obcina skrzydła i jest źródłem problemów w biznesie. I co teraz? Książka – pigułka wiedzy!

Po co to wszystko?

Pracując z ludźmi obserwuję jak wiedza o tym, czym jest PR zmienia ich biznes na lepsze. Rozmowy w ramach coffee PR i szkolenia w ramach Charmsów Biznesu uzmysłowiły mi, że:

  • nawet jeżeli znamy PR (?), to nie wiemy jak stosować rozwiązania PR w praktyce,
  • popełniane są błędy, których można uniknąć mając dość podstawową wiedzę z komunikacji,
  • jest zapotrzebowanie na praktyczny poradnik PR  – przystępny, konkretny i do zastosowania od zaraz.

Zatem piszę praktyczny przewodnik po PR. Aby podstawowe rozwiązania PR przynosiły korzyść ludziom i ich biznesom. Znajdziesz tam instrukcję obsługi swojego PR. Czego tam nie znajdziesz? Interesariuszy, press clipping, briefu, etc. ( bo to nie jest książka dla specjalistów PR), ale dla Ciebie.

 

 

Gdzie jest pies pogrzebany?

Tytuł książki brzmi: Praktyczny przewodnik po PR, czyli o tym gdzie jest pies pogrzebany. Wiesz od czego zacznę? Intrakomunikacja i plan PR to najważniejsze testy – testy gotowości na biznes. To brak wiedzy na temat podstaw PR jest przyczyną wielu problemów w biznesie. Ta książka da odpowiedź na pytanie, jak stosować rozwiązania PR, czyli wyjawi, gdzie jest w tym wszystkim pies pogrzebany.

 

2 w 1?

Ostrzegam: wraz z psem wpadnie w Twoje ręce i kot! Bo ta książka to 2 w 1 – z jednej strony PR, ale z drugiej marketing. Czasami się uzupełniają. Czasami drą koty. A czasami tworzą całość – takie jing i jang w biznesie. Dlatego w jednej książce znajdziesz praktyczne wskazówki na temat PR ode mnie, a z drugiej strony praktyczne wskazówki marketingowe spisane przez Joannę Czerską-Thomas.

Teraz jesteśmy na etapie oswajania psa Tytusa z kotem Prezesem. Kot w kanapie. Pies przy kanapie. Wszyscy żyją i pozdrawiają!

 

I co dalej?

Plan jest taki, żeby na Charmsach Biznesu 2015 podzielić się z Wami dobrą nowiną. (PS Panie Boże tylko się nie śmiej, proszę!) Ot, kawał roboty jest do wykonania, ale wiadomo po co i wewnętrzny głos piszczy: Dasz radę!

 

 

Kalendarium książki

2014 – pomysł zaczyna chodzić mi po głowie

styczeń 2015 – koncepcja książki jako przewodnika 2 w 1, czyli PR i marketing.

6.03.2015 – późny wieczór Hanza Pałac – zakomunikowanie pomysłu Joannie Czerskiej-Thomas wraz z koncepcją okładki i zaproszenie do współpracy

16.03.2015 – Mercure Hotel, Kolonia – spisanie rozdziałów

17.03.2015 – Spisanie propozycji podtytułu i wytypowanie najlepszego:

Praktyczny przewodnik po PR, czyli o tym gdzie jest pies pogrzebany

Praktyczny przewodnik po marketingu, czyli pierwsze koty za płoty

24.03.201 – Spotkanie z Joanną Czerską-Thomas i akceptacja tytułu oraz konfrontacja rozdziałów

4.04.2015 – Opracowanie koncepcji I rozdziału pt. Intrakomunikacja

29.04. 2015 – Podzielenie się informacją z czytelnikami bloga

 

Fot. Razem ze swoim psem Tytusem  by  Jacek Kutyba

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , ,