Dlaczego powinieneś mieć press kit?

05.03.2015

Każda firma i osoba publiczna, ekspert powinni mieć press kit. To podstawowe narzędzie związane z działaniami Public Relations.

 Co to jest press kit?

To kompendium wiedzy (spisane naprawdę krótko) na temat firmy czy osoby. Zawiera podstawowe informacje: o firmie, jej właścicielu / zarządzie, produktach i formach kontaktowania się. Zawartość planuje się indywidualnie i można ją rozbudować np. dodając aktualną informację prasową, materiały promocyjne. Liczy się to, czym się wyróżniamy i jakie informacje są ważne z punktu widzenia firmy. Niezbędnym elementem jest logotyp i zestaw zdjęć przedstawiających firmę i kluczowe osoby. Na tej samej zasadzie tworzy się press kit eksperta – informacje podstawowe (notatka biograficzna) i zdjęcie portretowe to podstawa.

 

Dlaczego press kit jest ważny?

Dowodzi, że mamy uporządkowane informacje na temat firmy.

Jest nieodzownym elementem budowania spójnego wizerunku.

Jest podstawowym elementem zarządzania informacją o firmie czy osobie.

 

Po co?

Jeżeli posiadasz takie uporządkowane i gotowe informacje, to możesz ich użyć w każdym momencie, np. kiedy media poproszą o taką informację, organizator konferencji czy inna firma współrealizująca projekt. Nie tworzymy w pośpiechu, ale przesyłamy przemyślane informacje.

Jeżeli masz press kit, to możesz profesjonalnie prowadzić działania z zakresu media relations – dostarczasz informacje dziennikarzom, piszesz profesjonalne informacje prasowe.

Tworzenie jakiejkolwiek informacji o firmie / osobie ( np. w formie folderu, ulotki) jest o wiele łatwiejsze (mamy opracowane najważniejsze informacji) i korzystne (tworzymy spójny przekaz).

 

Jak przygotować press kit?

Press kit powinien być opracowany w wersji elektronicznej (w dokumencie otwartym i zamkniętym), który w zależności od sytuacji podajemy dalej.

Warto posiadać informacje na nośniku, np. płycie lub pendrivie.

Można utworzyć press room jako zakładkę na stronie. Stąd będą kopiowane informacje na nasz temat i pobierane zdjęcie (np. madalinska.com).

Na konferencję press kit jest opracowany w formie folderu i dodawany do teczki prasowej. W zależności od okoliczności może zawierać dodatkowe elementy, np. próbkę produktu.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , ,