Dlaczego dealer przegrywa wojnę?

07.11.2010

Czasy się zmieniają i powinniśmy być świadomi, że posiadanie dealera nie wystarcza, ponieważ:

 

1.    duży dealer ma w swojej ofercie wiele produktów i nie poświęci czasu i energii na wprowadzenie kolejnego,

2.    jeżeli wybierzemy mniejszego dealera, może on niedostatecznie informować o naszym produkcie na całym terytorium, które nas interesuje i zwykle nie ma dość narzędzi marketingowych, aby wprowadzić produkt na rynek,

3.    to żaden interes dla dealera promować markę, więc jeżeli dealer się nie sprawdzi, a nie ma nowego, stopniowo nasz produkt znika z rynku,

4.    chociaż większość dealerów ma przynajmniej osobę zajmującą się marketingiem, nikt nie zadba o długoterminową strategię dla twojego produktu,

5.    dealer często koncentruje się na osiągnięciu jak najwyższego zysku w jak najkrótszym czasie (sprzedać i zapomnieć) i co do niektórych produktów takie podejście jest w porządku, ale pomyśl, czy jest ono właściwe dla Twoich produktów,

6.    większość dealerów swoje działania marketingowe ogranicza do reklam i promocji nie prowadząc żadnych działań PR i rozwiązań taktycznych ( nie są one zresztą możliwe bez strategii); trudno jest śledzić i sprawdzać w jaki sposób komunikują o  marce i produkcie,

7.    chcesz, aby twój produkt pojawiał się w mediach branżowych, ale do tego potrzebna jest dobrze skonstruowana informacja; wątpię, czy jakikolwiek dealer choćby o tym pomyśli, a z pewnością nie ma osoby, która potrafi i wykonuje taką pracę.

Zatem pomyśl, czy to jest twój dealer. Następnie potraktuj dealera jako ważny element obecności na danym rynku, ale nie jako całkowite rozwiązanie. Buduj silną markę, która przetrwa kryzysy, zmiany dealerów, konkurencję. Łatwo jest wygrać bitwę, ale aby wygrać wojnę potrzebujesz czegoś więcej niż dealera.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone

Dodaj komentarz