Definicja coffee PR

06.07.2015

Coffee PR jest szansą na spotkanie. Jakie? To rozmowa ludzi o biznesie. Padają konkretne pytania i rodzą się rozwiązania.

Festina lente

Co tam relacje B2B czy B2C skoro przede wszystkim liczy się relacja H2H ( człowiek-człowiek). Z tych relacji wynikają dobre rozwiązania i korzyści biznesowe. Staram się zadbać o to, aby mieć zawsze czas na rozmowy. Uprawiam coffee PR od kilku lat. Zwykle indywidualnie, ale ostatnio też przeprowadziłam spotkania dla kilku osób. Czas przy kawie ma uniwersalny wymiar rozmowy bez zobowiązań. Jesteśmy parterami. Nikt dla nikogo nie jest szefem. Nikt nikogo nie rozlicza. Bez presji. Powoli, czyli według rzymskiej zasady PR- festina lente.

 

Co jest motorem rozmowy

Motorem takiej rozmowy jest poznanie drugiego człowieka. Myślę, że wciąż za mało rozmawiamy ze sobą przed współpracą i robieniem wspólnie jakichkolwiek interesów. Dlatego inicjuję takie rozmowy nawet zawężając je do określonego tematu i grupy zawodowej (Dental Coffee Morning). Zgadzam się, że wyzwaniem dla dzisiejszego PR-u jest inicjowanie i prowadzenie rozmów, o czym już w 2011 pisał Paweł Tkaczyk.

 

Magiczny składnik

Udowodniono, że zapach kawy redukuje stres  (Han-Seok Seo of Seoul National University), więc to naturalny sprzymierzeniec PR-owca, który powinien sprawiać, że ludzie czują się zrelaksowani podczas rozmowy. Stolik kawowy ma aurę przyjaznej atmosfery i siedzące przy nim osoby stają się partnerami. Taka rozmowa to przyjemność, która motywuje do zmian, do rozwoju, do dalszych poszukiwań, a kawa to tylko symbol dobrej chwili i energii.

 

Po co ci to

Coffee PR to narzędzie mojej pracy. W ten sposób przekazuję wiedzę o tym, czym jest PR, bo wciąż bardzo mało wiemy na ten temat i tym samym nie wykorzystujemy dobrych rozwiązań. Kieruje mną ciekawość i chęć zdobycia wiedzy o potrzebach innych osób w zakresie Public Relations. Dzięki takim spotkaniom powstają wpisy i artykuły, które naprawdę interesują innych. Niekiedy siedząc nad chmurką cappuccino staram się odpowiedzieć sobie na pytanie, czy dana osoba w ogóle jest gotowa na działania PR. Rozmowa pozwala nam uniknąć rozczarowań i zachować szansę na wartościową relację. Niekoniecznie biznesową. Nie każdy jest dla każdego. Bynajmniej tak jest w biznesie PR,a coffee PR to narzędzie sprawdzające dwukierunkowo:

– mój rozmówca upewnia się, czy jestem dla niego właściwym specjalistą i czy rozwiązania PR są dla niego,

– ja sprawdzam gotowość mojego rozmówcy na PR.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , , ,