Blog to nie zabawka

13.04.2014

Pisanie bloga wydaje się takie proste, ale nie jest. Trzeba czegoś więcej niż zapału…
Czego?

1. Trzeba strategii. Świadomości po co i do kogo piszę. I uczciwej odpowiedzi na pytanie, czym cennym mogę się podzielić z innymi. Czyli wybieramy się w podróż do wyroczni delfickiej  i doświadczamy intrakomunikacji.

2. Trzeba znać warsztat pisarski i prawa, które rządzą w internecie. Czyli przede wszystkim zobaczyć post.  I nieustannie pracować.

3. Trzeba wiedzieć jak opowiadać, aby promować i docierać do tych, na których nam zależy. Wszak piszemy po to, aby przeczytali. Mamy swoje cele, do których prowadzą różne drogi: poprzez innych blogerów  posiadających już zasięg, poprzez media społecznościowe, aktywność offline, etc. Dróg jest kilka, a narzędzi jeszcze więcej. Bez znajomości mechanizmów promocja bloga może okazać się syzyfową pracą.

Blog to wyjątkowe narzędzie PR i komunikacji, o ile umiemy się nim posługiwać.

Jak głosi jedna z rzymskich zasad PR, której autorem jest Horacy,  Sapere aude.

Miej odwagę być mądrym – zaplanować, pisać coraz lepiej, promować coraz skuteczniej, aby odnieść swój sukces. Potraktuj blog poważnie.

Refleksje po zakończeniu I cyklu warsztatów:  Przewodnik pisania bloga.

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone
Tagi:, , , , , , , , ,

1 komentarz